• Gesprekskaarten R&O
      De Rijksuniversiteit Groningen heeft gesprekskaarten ontwikkeld met voorbeeldvragen voor R&O gesprekken.
    • Interactieve tools ter ondersteuning van de implementatie diverse loopbaanpaden (VU)
        Om zowel wetenschappers als leidinggevenden de mogelijkheid te geven goed beslagen ten ijs te komen zodra ze met een loopbaanpad op maat aan de slag gaan, heeft de VU een reeks instrumenten ontwikkeld.
      • Gesprekskaarten Delft: hulp bij voorbereiden en voeren van het R&O-gesprek (Resultaat en Ontwikkeling)
          Met de Gesprekskaarten kunnen medewerker én leidinggevende een keuze maken uit verschillende onderwerpen om in het R&O-gesprek te bespreken.
        • EUR - Erkennen & Waarderen toolbox
            Deze toolbox bevat hulpmiddelen om de implementatie van de pijlers van Erkennen & Waarderen (E&W) binnen de organisatie te bevorderen.
          • Universiteit Leiden & GROW (Gesprekken over Resultaat, Ontwikkeling en Welzijn)
            • Rethinking Research Assessment: Unintended Cognitive and Systems Biases
                bron: Declaration On Research Assessment (DORA) Unintended Cognitive and Systems Biases identifies seven personal biases that can influence hiring, promotion, and tenure decisions.
              • PEP-CV - open peer mentorship exchange platform voor een sterk narratief CV
                  Het Peer Exchange Platform for Narrative-style CVs (PEP-CV) is een hulpmiddel voor de onderzoeks- en innovatiegemeenschap, gezamenlijk ontwikkeld door financiers en onderzoekers.
                • Inspiring Canadian institutions in transforming assessment
                    How can the Dutch experience inspire other national systems?
                  • Leiderschapsprofiel Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR)
                      De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft het afgelopen jaar geïnvesteerd in het vormen van een nieuwe, breed gedragen visie op leiderschap.
                    • PhD Competence model
                        To develop your academic and transferable skills, the GSLS offers a wide variety of courses that we classify according to the PhD Competence Model.
                      • DORA: Debiasing committee composition and building blocks for impact
                          Bron: DORA Introduction to the Project TARA toolkit Since 2013, DORA has advocated a number of principles for responsible research evaluation, including avoiding the use of journal-based metrics as surrogate measures of research quality, recognizing a broader range of scholarly outputs in promotion, tenure, and review practices, and the importance of responsible research assessment as a mechanism to help address the structural inequalities in academia.
                        • Gesprekken over Erkennen en Waarderen bij de UU
                            Om teams te helpen erkennen en waarderen in de praktijk te brengen, ontwikkelde de Universiteit Utrecht deze gespreksgids in NL en ENG (bijlage).
                          • Format voor ontwikkelgesprekken: het UM Career Compass
                              In 2021 heeft de UM academische profielen ontwikkeld voor universitair (hoofd)docenten & hoogleraren (met of zonder patiëntenzorg), docenten en onderzoekers (hierover plaatste ik al deze thought: https://rrview.nl/thoughts/1614).
                            • Researcher Impact Framework: showing the impact of an individual researcher
                                Learnings from Trinity College Dublin While a wealth of resources has been developed to help researchers plan for and communicate their projects anticipated impact when applying for funding proposals, not many resources have been developed for researchers when communicating their own impact as researchers at an individual level.
                              • SCOPE Framework for Research Evaluation
                                  The SCOPE framework for research evaluation is a five-stage model for evaluating responsibly.