Browse thoughts

  • 14 Nov
  • Marjan van Hunnik
  • 9
  • 256

De KNAW heeft nu een ontwikkelgerichte gesprekcyclus. Talent, ambitie en ontwikkeling van de medewerker staan centraal. Vanzelfsprekend zijn alle E&W-thema's opgenomen. Máár... de medewerker en leidinggevende 'moeten' niet een vinklijst afwerken. Zij kiezen zelf welk onderwerp ze willen bespreken. En wat we zelf echt een vooruitgang vinden: als je onderzoeksactiviteiten verricht, kun je die bespreken. Welke officiële UFO-functie er ook op je w...

Marjan van Hunnik
KNAW / Jonge Akademie
  • 22 Jul
  • Marjan van Hunnik
  • 110

Vanuit Erkennen & Waarderen vinden we het belangrijk om aandacht te geven aan loopbaanpaden op het gebied van onderwijs, en óók aan de verbetering van de ervaring van docenten zelf. Want ook dát is erkenning en waardering van onderwijs. We proberen dat met vernieuwende initiatieven. Zo hebben we de laatste jaren o.a. het volgende ontwikkeld: * TUnder: Learning Together - buddy programma waarbij docenten op laagdrempelige informele wijze feedba...

Marjan van Hunnik
E&W per instelling // R&R by institute
  • 22 Jul
  • Marjan van Hunnik
  • 1
  • 252

De TU Delft heeft een actief Open Science- en Open Education netwerk en - programmamanager. Zie de webpagina Open Science. Onderdeel hiervan is (uiteraard) het explicieter erkennen en waarderen van Open Science in de processen rond werving, evaluatie, benoeming en promotie. Open Science en Open Education is daarom opgenomen in de Academische Ontwikkelwijzer, die naar verwachting per 1 januari 2026 geïmplementeerd wordt.

Marjan van Hunnik
E&W per instelling // R&R by institute
  • 22 Jul
  • Marjan van Hunnik
  • 2
  • 399

Al in 2019 heeft de TUDelft een handreiking carrièrepad Onderwijs vastgesteld, op dat moment voor de functies UHD en hoogleraar. Deze is opgenomen in de nieuw ontwikkelde Academische Ontwikkelwijzer, die naar verwachting per 1 januari 2026 geïmplementeerd wordt. In de Ontwikkelwijzer is ook een accent op onderwijs toegevoegd voor UD's. Zodra de Ontwikkelwijzer wordt geïmplementeerd, komt deze Handreiking dan ook te vervallen.

Marjan van Hunnik
E&W per instelling // R&R by institute
  • 15 Jul
  • Marjan van Hunnik
  • 2
  • 654

Het Academic Career Track beleid is een (maximaal) 8-jarig traject voor UD's, die zich in die tijd kunnen ontwikkelen tot UHD én zich (vanuit een brede academische start) kunnen focussen op een accent binnen de vier wetenschappelijke domeinen Onderwijs, Onderzoek, Leiderschap en Impact/Innovatie

Marjan van Hunnik
E&W per instelling // R&R by institute
  • Feb 2024
  • Marjan van Hunnik
  • 124

Symposium SoFoKleS, Sociaal Fonds Kennissector: ‘Koers kiezen in leiderschap’ Leiderschap is belangrijk voor zowel organisatieontwikkeling, teamontwikkeling als persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Hoe kun je daar invulling aan geven en een koers kiezen die past bij deze tijd? Voor samenvatting en terugblik kijk hier.

Marjan van Hunnik
Kennisbank // Knowledge Base
  • Feb 2024
  • Marjan van Hunnik
  • 114

Projecten van De Jonge Akademie | De Jonge Akademie De Jonge Akademie van de KNAW vindt Erkennen & Waarderen belangrijk. Dat zie je bijvoorbeeld terug in podcastseries Aan de Top! en TsjongeJonge, maar ook in projecten zoals Iedereen professor!

Marjan van Hunnik
Kennisbank // Knowledge Base
  • Feb 2023
  • Marjan van Hunnik
  • 1
  • 279

Een pleidooi van de Sociaal Wetenschappelijke Raad van de KNAW voor het waarderen van het maken van impact als wetenschapper, en tien 'lessen' (met inspirerende quotes) over waar je dan rekening mee moet houden. Toegankelijk geschreven en daarom prettig te lezen. Het is ook een pleidooi om het maken van impact al in de opleiding van PhD's en andere early career wetenschappers op te nemen.

Marjan van Hunnik
Kennisbank // Knowledge Base