• Opinie: Je kunt niet objectief bepalen wat een ‘uitzonderlijk goed’ proefschrift is (Trouw)
    • Blog 7: Het ‘verborgen curriculum’ van Erkennen & Waarderen
      • Vijf jaar werken, vier jaar betaald: dit zijn de redenen waarom promovendi uitlopen
        • Elf onderzoekers vinden Gronings proefschrift over leesonderwijs onder de maat
          • Hoe wetenschappelijk zijn de ranglijsten van universiteiten?
            • 'Prestatiecultuur in wetenschap is hardnekkig'
              • Nederlandse universiteiten worstelen met rankings
                • Resultaten Erkennen & Waarderen cultuurbarometer bieden houvast voor verdere uitvoering van het veranderprogramma
                  • 006. NWO start pilot Vidi-beurzen om kansen voor talentvolle vrouwelijke onderzoekers te vergroten
                    • ‘Universiteitsbestuurders veelal niet de katalysator voor cultuurverandering’
                      • De rem op nieuwsgierigheid
                        • 009. Blog 6: Wat typeert een academicus? - Radboud Jonge Academie
                          • 'De doctorsbul uit eigen zak. Neoliberaal promoveren'
                            • 'Erkennen en waarderen betekent ook dat universiteit afscheid moet nemen van personeel'
                              • 008. Blog 5: NWO en de ‘Fear of missing out’ (Jonge Academie RU)
                                • Weg met de publicatieplicht. Tijd voor het breder erkennen en waarderen van promovendi in umc’s
                                  • 007. Blog 4: Besluiten, afwegingen, modellen (Jonge Academie RU)
                                    • Universiteiten moeten beter voor hun jonge onderzoekers zorgen
                                      • 006. Blog 3: Is het de moeite waard? (Jonge Academie Radboud UMC)
                                        • Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
                                          • 005. Blog 2: De tijd dringt… voor jonge academici én voor Erkennen & Waarderen (Jonge Academie RU)
                                            • Hoe krijg je zin in gezonde, verstandige dingen?
                                              • 004. Blogserie RJA over Erkennen & Waarderen - introductie
                                                • “Ik zie nog veel vrouwen die andere vrouwen niet helpen”
                                                  • 'Topsport in toga: cultuurstrijd in de wetenschap'
                                                    • ‘Er is een radicale democratisering van het hoogleraarschap nodig’
                                                      • Toekomstplan voor Nederlandse wetenschap legt tegenstellingen bloot
                                                        • ‘Nieuw beleid voor wetenschap is onbewezen, onbesproken en riskant voor Nederland’
                                                          • De Akademiethermometer
                                                            • 'Rankings: niet perfect, wél zinvol'
                                                              • 'Niet Delft, maar Utrecht is de beste universiteit van Nederland'
                                                                • 008. Universiteit Utrecht doet niet meer mee met THE-ranking
                                                                  • Parasitaire uitgever zet wartaal van echte onderzoekers in wetenschappelijke neptijdschriften
                                                                    • ‘Er moeten drie typen universiteiten komen in het hoger onderwijs’
                                                                      • In het nieuwe academische jaar moet onderwijs zwaarder wegen dan prestigieuze publicaties
                                                                        • 'Hiërarchie zit gezonde werkomgeving op universiteit in de weg'
                                                                          • Toponderzoeker weg bij TU Delft 'om machocultuur', niet de eerste
                                                                            • Overzicht 'schaf cum laude af' in verschillende media
                                                                              • 'Hoe actiegroepen de werkersstrijd op de universiteit hebben geradicaliseerd'
                                                                                • 'Personeelsbeleid bij universiteiten'
                                                                                  • 'Toptransfers, boekhoudtrucs en spookstudenten: wat universiteiten doen voor een hoge plek op de ranglijst'
                                                                                    • Onderwijs volgens Open Science doet universiteit meer op hogeschool lijken
                                                                                      • Column: 'Dit is er mis met de verdeling van onderzoeksgeld'
                                                                                        • 'Cum laude promoveren? Schaf maar af'
                                                                                          • ‘Erken en waardeer promovendi en postdocs voor hun werk’
                                                                                            • Deel III Onderzoek ScienceGuide: 'Academici werken één dag per week gratis'
                                                                                              • Erkennen en Waarderen vraagt om brede participatie: voorkom dominantie van ‘overlevende’ medewerkers
                                                                                                • Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
                                                                                                  • Van Oostrum: 'Nederlands als taal van wetenschap integreren in Erkennen en Waarderen'
                                                                                                    • NRC: 'Ranglijsten zeggen lang niet alles over de kwaliteit van universiteiten'