De afgelopen jaren is een landelijke (en wereldwijde) beweging op gang gekomen die gericht is op het verbeteren van de manier waarop wetenschappelijk personeel erkend en gewaardeerd wordt. In deze tijd van digitalisering, globalisering en Open Science zijn ook andere aspecten van hun werk steeds ...
In het plan van het programma ‘Erkennen en Waarderen’ wordt voorgesteld dat commissies beginnen met een reflectie op wat de ambities van het position paper ‘Ruimte voor ieders talent’ kunnen betekenen voor hun universiteiten; met andere woorden, een visie te ontwikkelen op het erkennen en waarder...
NOR-CAM is een beoordelingsmatrix opgesteld op basis van aanbevolen richtlijnen door de Universities Norway (de Noorse UNL). NOR-CAM is gebaseerd op vergelijkbare principes als Erkennen & Waarderen: een betere balans tussen kwantitatieve en kwalitatieve manieren van beoordeling, de diversificatie...
Wanneer de beoordelingscommissie bij elkaar komt, is de interactie met de aanvragers en de groepsdynamiek heel belangrijk. Daarin kunnen uitdagingen schuilgaan die leiden tot een suboptimale beoordeling. Die uitdagingen kunnen een rol spelen tijdens presentaties en interviews met aanvragers of ti...
Iedere onderzoeker is uniek met eigen, academische kwaliteiten en kan op vele manieren excelleren. De wijze waarop academici vandaag de dag erkend en gewaardeerd worden, moet recht doen aan deze kwaliteiten. Op die manier is er meer ruimte voor de kwaliteit van wetenschappers en waardering van de...
Voor de fijnproevers heb ik een (was)lijst een relevante literatuur rondom het narratief cv, het verantwoord gebruik van metrics, etc. toegevoegd in een Excel. Daarnaast zijn de, voor zover nog niet bekend, evaluaties van de UKRI en Luxembourg National Research Fund over het eigen narratieve cv ...